Vooraf deze kanttekening: de makers van de kaart hebben enkel skigebieden opgenomen met een minimale gezamenlijke pistenlengte van 5 km. De idee voor deze unieke kaart komt van twee Alpenfans die op zoek waren naar een dergelijke kaart, maar er geen vonden. Ze zijn zelf aan de slag gegaan ‘met pen en papier’, maar maakten er ernstig werk van door een jaar geleden een kickstart-project op te zetten. Het succes was zo groot dat ze amper twee maanden later al tot een herdruk werden verplicht. Exact een jaar later is men aan versie 3 toe. Deze derde editie van de landkaart is up-to-date tot oktober 2016.
Pistes en berg
Er werden 633 skigebieden aangebracht en opgedeeld naar moeilijkheidsgraad, lees: blauwe, rode en zwarte pistes. Bepaalde legendarische bergen zijn ook duidelijk ingekleurd op de kaart, zoals de Matterhorn, de Monte Viso en de Zugspitze. Daarnaast vind je ook nog infografieken terug zoals overzichten op basis van de lengtes van de pistes of de omvang van pistes per land, enzovoorts.
De kaart bestaat enkel als ‘hard copy’ (dus niet digitaal) en is beschikbaar in verschillende afmetingen; de grootste meet 140 x 100 cm en kost 60 euro. Deze landkaart en andere Alpenkaarten (met onder meer wandelroutes) zijn te koop op de website van Marmota.
Meest recente artikelen
Verkeersregels voor fietsers
Theater aan Twater, het grootste familiefestival van het land
Tutorial: lekke band vervangen in 6 stappen
Een lekke band? Zelfs als je nog nooit een reservewiel geplaatst hebt, is er geen reden tot paniek. Volg de uitleg van onze wegenwachter in de video, en leer in zes stappen hoe je een wiel vervangt!
Een beschadigde voorruit: vervangen of herstellen?
Een steentje in de voorruit, hoe miniem ook, kan de ruit doen barsten. Of erger: een sterretje kan je veiligheid in gevaar brengen. Wat moet je doen? De voorruit herstellen of vervangen? Volg de gids!
Zijn de gebruikskosten van elektrische wagens buitensporig hoog?
Consolidatie bij de concessiehouders: zijn er ook voordelen voor de klant?
Er lijkt geen einde te komen aan de consolidatie binnen de autodistributienetwerken - integendeel! Maar is dit in het voordeel van de automobilist?