Image
de ‘connected car’
Touring en Proximus bieden ondernemingen met een wagenpark via ConnectMy.car de mogelijkheid om dit om te vormen tot een park van "connected cars", met een scala aan mobiliteitsoplossingen.

Beheerders van een wagenpark kunnen hun wagens uitrusten met een 'box', die ConnectMy.car werd gedoopt. Deze box die uitgerust is met een SIM-kaart, verbindt elke wagen in realtime met het internet.

Connected Car Assistance

De ConnectMy.car-box staat voor innovatie op het vlak van bijstand aan bestuurders. Hij verzamelt gegevens over de locatie, de richting, het gedrag en de technische toestand van de wagens. Het resultaat: potentiële defecten worden sneller opgespoord. Ook bij technische incidenten waarvoor een herstelling nodig is of bij een ongeval kan sneller ingegrepen worden.

De wagenparkbeheerders kunnen in geaggregeerde  vorm toegang krijgen tot deze gegevens, om het beheer van hun voertuigen te optimaliseren.  Bij een ongeval of defect kunnen de bestuurders de relevante informatie meteen invullen van in hun wagen, waardoor het administratieve beheer van dergelijke incidenten efficiënter wordt en vlotter verloopt.

De privacy van de bestuurder wordt hierbij gegarandeerd, de bestuurder moet zelf toestemming geven welke gegevens mogen worden gedeeld.

Ten slotte kunnen bedrijven die dat graag willen met ConnectMy.car ook in realtime tips in verband met ecologisch rijgedrag of verkeersveiligheid versturen naar de bestuurders, op basis van hun rijstijl.

Een auto met wifi

Als kers op de taart maakt de box van elke wagen die ermee is uitgerust, meteen ook een mobiel kantoor (voor de passagiers en als de wagen stilstaat ook voor de bestuurder). De - volledig beveiligde - wifiverbinding biedt 2 gigabyte aan mobiele gegevens per maand in België en kan tot 5 toestellen tegelijk van een internetverbinding voorzien. Kortom, een must voor carpoolers, vertegenwoordigers en technici, die zo makkelijker een verbinding kunnen maken met hun bedrijf.

Meer service, meer comfort

Het ConnectMy.car-platform zal permanent verder worden ontwikkeld, zodat er een breed scala van mobiliteitsdiensten aan kan worden toegevoegd. Al van bij de lancering omvat het bijvoorbeeld een applicatie waarmee de betaling van parkeerplaatsen kan worden gecentraliseerd.

Meer verkeersinfo voor een betere mobiliteit

Nog een voordeel van ConnectMy.car: nog nauwkeurigere verkeersinformatie voor de gebruikers zelf, maar ook voor de Touring Mobilis-gemeenschap in het algemeen. Ieder toestel verstuurt immers in realtime informatie over de locatie van het voertuig en de reistijd, waardoor verkeersproblemen sneller zullen kunnen worden vastgesteld.