Reeds in 2014 lanceerde Brussels Airlines een nieuwe commerciële strategie met een nog sterkere focus op de klant en lanceerde daarmee een programma om haar klantenservice verder te versterken, onder meer via Facebook en Twitter .
Vandaag kunnen klanten de luchtvaartmaatschappij de klok rond bereiken en kunnen ze een antwoord verwachten binnen maximaal 30 minuten. De Belgische luchtvaartmaatschappij voert gemiddeld 500 conversaties per dag via Facebook en Twitter. De maatschappij verwacht ook dat social media zullen blijven groeien als servicekanaal en voorziet een explosieve stijging van het aantal interacties in 2017.
Aanwervingen
Brussels Airlines werft daarom op dit ogenblik bijkomende zogeheten ‘Social Media Happiness Agents’ aan om hun klanten 24/24 uur van dienst te zijn. Vanaf 2017 zullen klanten zelfs kunnen betalen voor hun upgrades of vluchtwijzigingen tijdens hun conversatie via de genoemde kanalen.
Claudia Tluk, Social Media Manager Brussels Airlines: “We bieden onze social media service al aan sinds 2010, maar we zagen een stijgende nood om onze klanten de klok rond een antwoord te kunnen bieden op hun vragen. Dit strookt volledig met onze missie om de meest persoonlijke airline te zijn. We zien social media overigens niet enkel als een belangrijk servicekanaal; het biedt ons ook kostbare feedback over onze producten en services en is een goede barometer voor onze kwaliteit, want klanten laten ons elke dag weten wat ze wel en niet goed vonden aan hun reis met ons. Dat helpt ons om onszelf nog verder te verbeteren.”
Meest recente artikelen
De Touring Campinggids 2024 is uit!
De nieuwe Touring Europese Campinggids is uit, de bron bij uitstek voor de meest recente campinginfo.
Paasweekend 2024: verkeersdrukte in België en naar het buitenland
Veel Belgen trekken op reis tijdens het Paasweekend. Resulteert dat ook in verkeersdrukte op Europese wegen?
Šibenik, parel aan de Kroatische kust
Ben je op zoek naar een citytripbestemming met een indrukwekkend erfgoed en prachtige bezienswaardigheden in de omgeving? Ontdek Šibenik.
Kleine deukjes in je carrosserie? Laat ze repareren in 20 minuten!
Volvo en Toyota, nieuwe B2B-partners voor Touring
Volvo en Toyota Lexus sluiten zich aan bij het klantenbestand van Touring.